.st0{fill:#FFFFFF;}

STOP Met Zakelijk Bloggen (Totdat Je Deze 9 Geheimen Weet) 

Door  CopyHop Team

Wil je beginnen met zakelijk bloggen?

... Of ben je al begonnen, maar krijg je niet het succes waar je op hoopt?

In beiden gevallen doe je er slim aan om dit artikel van begin tot einde te lezen.

Je ontdekt hier 9 geheimen die essentieel zijn om succesvol zakelijk te bloggen.

Ik stel voor dat we gelijk beginnen...

Zakelijk Bloggen

More...

Geheim #1: De Definitie Van Succesvol Zakelijk Bloggen

Het is simpel:

De definitie van zakelijk bloggen is als volgt:

Bloggen met de intentie om nieuwe klanten/cliënten aan te trekken.

Doe je dit? Dan ben je succesvol.

Doe je dit niet? Dan ben je onsuccesvol.

In dit artikel ontdek simpele tips om succesvol zakelijk te bloggen.

Eerste Blogartikel Schrijven

Dat gezegd hebbende:

Ik stel voor dat we gelijk verder gaan naar het volgende geheim...

Geheim #2: Redenen Waarom Zakelijk Bloggen Niet Voor Jou Is

Er een groep ondernemers die zakelijk blogt, maar ze doen het compleet verkeerd.

En naar mijn mening kunnen ze er beter mee stoppen.

Om te voorkomen dat jij tot deze groep behoort…

… Hier zijn redenen waarom zakelijk bloggen niet voor jou is:

  • Je gelooft niet in jouw product/service
    Met bloggen trek je aandacht naar je toe. En als jij niet 100% achter jouw product/service staat, dan communiceer je dit indirect in jouw blogartikelen. In dit geval wil je eerst jouw product/service finetunen totdat je er 100% achterstaan. En pas dan doe je er slim aan om je verdiepen in de wereld van zakelijk bloggen.
  • Je hebt geen tijd om regelmatig te bloggen.
    Laten we er niet omheen draaien: De meeste ondernemers zijn druk. En het schrijven van een goed artikel neemt - zeker in het begin - veel tijd in beslag. Naar mijn mening is “ik heb geen tijd” het excuus voor “ik heb mijn prioriteiten niet helder”. Maar dat even terzijde: Als je niet bereidt bent om tijd te besteden aan jouw blog, dan is zakelijk bloggen niet voor jou.
  • Je begrijpt niet hoe zakelijk bloggen jou kan helpen.
    Zakelijk bloggen kan een enorm effectieve manier zijn om jouw bedrijf naar het volgende level te helpen. Maar niet elke ondernemer begrijpt de waarde van zakelijk bloggen. In het begin krijg je er weinig voor terug. Het is een lange-termijn strategie. En ja, je moet het zakelijk bloggen strategisch aanpakken. Want als je het verkeerd doet, dan krijg je geen ROI (return on investment) voor alle tijd en energie die je in het bloggen investeert. Ben je niet bereidt om je te verdiepen in de wereld van zakelijk bloggen? Ook dan is dit niet voor jou.
  • Je hebt geen budget om het zakelijk bloggen uit te besteden.
    Geen tijd is één ding, maar je kan het zakelijk bloggen in veel gevallen laten uitbesteden. Dit gaat natuurlijk een stuk lastiger wanneer je geen of een klein budget hebt. Dus stel dat je geen tijd en budget hebt, dan is zakelijk bloggen (nu nog) niet relevant voor jouw onderneming.
  • Je neemt het zakelijk bloggen niet serieus genoeg (je creëert slechte content).
    Veel ondernemers hebben in de wandelgangen gehoord dat bloggen een simpele manier is om meer klanten/cliënten te krijgen. Ze denken: “Ik plaats een paar artikelen, en hoppakee… nu krijg ik meer klanten/cliënten.” Helaas. In de echte wereld werkt het net iets anders. We leven niet meer in 2002. Als dit jouw werkwijze is, dan ben je beter af zonder blog.

Zo. Je weet nu wat de redenen zijn waarom je moet stoppen met zakelijk bloggen.

Nu is het tijd voor:

Geheim #3: De Verborgen Voordelen Van Zakelijk Bloggen

Mocht je het nog niet weten:

Zakelijk bloggen brengt bizar veel voordelen met zich mee:

  • Je wordt gezien als een autoriteit.
    Laten we er niet omheen draaien: Als je het bloggen slim aanpakt, dan krijgt de lezer het “kippenvel” -gevoel. Je geeft de lezer nieuw bewustzijn over een onderwerp. En je maakt duidelijk wat er mogelijk is door middel van jouw advies. Hierdoor creëer je vertrouwen, en als je het helemaal goed doet... ook een persoonlijke connectie.
  • Je krijgt bezoekers via zoekmachines en sociale media.
    Als je strategisch blogt dan krijg je vroeg of laat honderden - of zelfs duizenden -  bezoekers naar jouw artikelen. Je kunt jouw bezoekers om hun e-mailadres vragen (inruil voor een e-book) of ze direct doorverwijzen naar jouw product/service.
  • Je krijgt meer klanten/cliënten
    Nogmaals: Succesvol zakelijk bloggen is nieuwe klanten/cliënten krijgen via jouw blog. En wanneer je de tips uit dit artikel toepast, dan is het bijna onmogelijk om onsuccesvol te bloggen.

Dit zijn slechts 3 voordelen van zakelijk bloggen. Er zijn nog veel meer voordelen te bedenken. Hier schreef ik eerder al een artikel over genaamd:

Voor nu stel ik voor dat we verder gaan met:

Geheim #4: De Lezer Geeft Geen Drol Om Jou (Of Je Bedrijf)

Een fout die ik vele ondernemers zie maken is als volgt:

  • Veel ondernemers vertellen alleen maar over zichzelf en hun bedrijf.

Ook ik deed dit in het begin van mijn blogcarrière. Maar de waarheid is dat de lezer geen drol om jou of je bedrijf geeft. De lezer wil geholpen worden, zo simpel is het.

Denk er maar eens over na:

Denk je echt dat iemand die via Google zoekt naar “huis verkopen”, in één klap een beslissing neemt om met jou samen te werken?

Nee, natuurlijk niet!

Je moet de lezer eerst bewijzen dat jij degene bent die hier geschikt voor is.

Je kan de lezer dus helpen met een aantal simpele tips of veelgemaakte fouten. Heb je dit gedaan? Dan vertrouwt de lezer jou (en je bedrijf). Nu is het een stuk aanlokkelijker voor de lezer om jouw in te schakelen voor (betaald) advies.

Geheim #5: Het Gros Van De Succesvolste Zakelijk Bloggers Zijn Slechte Schrijvers

Geloof je me niet?

Oké. Ik begrijp het.

Dit klinkt een beetje gek.

Want waarom zijn slechte schrijvers succesvol?

Ik leg het je uit:

Zoals je inmiddels weet, de definitie van zakelijk bloggen is klanten/cliënten krijgen via jouw blog. En om dit voor elkaar te krijgen moet je strategisch bloggen.

Er Zijn Veel Ondernemers Die Een Kei Zijn In Strategisch Bloggen, En Slecht Zijn In Schrijven...

Maar het ding is:

  • Zolang je behulpzaam bent… en strategisch blogt...  dan heb je alles in huis om een succesvol zakelijk blog te beginnen.

Denk dus niet dat je ‘s werelds beste schrijver moet zijn om een artikel te publiceren

Je moet de lezer simpelweg helpen.

Goed. Bij geheim #4 vertelde ik al waarom je waarde moet geven. Maar hoe blog je in hemelsnaam strategisch? Hier vertel ik graag meer over bij het volgende geheim...

Geheim #6: De Waarheid Over Zoekmachine Optimalisatie (SEO)

Ooit gehoord van de term SEO?

Dit staat voor “search engine optimalisation”.

Of in het Nederlands: “zoekmachine optimalisatie”.

Zoekmachine wattus… ?

Ik weet het, het is een bijzonder woord.

Dit betekend simpelweg dat je strategisch blogt met het doel om hoog in Google te scoren. Hierdoor zien lezers jouw artikel(en) tussen de zoekresultaten van Google.

Waarom dit belangrijk is?

Simpel: Dit is hoe je bezoekers naar jouw blog krijgt. En als je de lezer ook nog eens helpt, dan is de kans groot dat je nieuwe klanten/clienten krijgt.

Het is dus essentieel om je verdiepen in zoekmachine optimalisatie. Hier schrijf ik later nog een apart artikel over. Voor nu doe je er slim aan om een cursus te volgen.

Geheim #7: Doe Dit Kleine Ding Fout.... En Je Faalt Groots...

Hoe zou je het vinden als je uren aan een blogartikel besteedt, die vervolgens 0x wordt gelezen?

Waarschijnlijk niet zo leuk.

En dit is precies wat er gebeurd wanneer je dit ene ding fout doet.

Dit is namelijk zo belangrijk, dat het je kan maken of breken.

Ik heb het over de titel van jouw artikel.

Het zit zo:

Ik ga mijn best doen
  • Waarschuwing:
    Er zijn tegenwoordig veel concurrenten. En om lezers naar je blog te krijgen is het essentieel om een goede titel te gebruiken. Doe je dit niet? Dan slaan de lezers jouw artikel over.

Kijk voor de grap eens naar de titel van dit artikel:

STOP Met Zakelijk Bloggen (Totdat Je Deze 9 Geheimen Weet)

Deze titel onderscheidt zich van de titels die mijn concurrenten gebruiken. En het is overduidelijk dat dit werkt, anders had je dit artikel natuurlijk niet gelezen;).

Besteedt dus een groot gedeelte van jouw tijd aan het creëren van geweldige titel.

Geheim #8: Wat Je Kan Leren Van Het Tikibad

Ik weet het nog goed:

Toen ik jong was ging ik mijn broertjes naar het Tikibad.

Het Tikibad is een waar glijbanenparadijs.

Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik ben gek op glijbanen.

En ja, er is een reden waarom ik je dit vertel:

Naast dat je een geweldige titel nodig hebt voor jouw blogartikel (geheim #8), is het ook essentieel dat jouw tekst als een glijbaan is.

Tips Voor Jou

Het doel van jouw eerste zin is de lezer geïnteresseerd krijgen om de tweede zin te lezen.

Het doel van de tweede zin is…. goed je begrijpt mijn punt.

Je wilt er voor zorgen dat jouw lezer van boven naar beneden glijdt.

Onderaan jouw artikel plaats je natuurlijk een “call to action”.

En hierdoor glijdt jouw lezer verder in jouw “salesfunnel”.

Geheim #9: Het Magische Aantal Artikelen Die Je Elke Maand Moet Publiceren

Oké. Ik heb tegen je gelogen. Er is helemaal geen magisch aantal.

Er zijn een hoop factoren die hier een rol bij spelen:

  • Hoeveel tijd je hebt.
  • Wat jouw budget is.
  • Of je goed bent in bloggen.
  • Enzovoort, enzovoort.

Luister dus niet naar bloggers die beweren dat er een “magisch aantal” is.

Dat gezegd hebbende:

Er is wel een aantal die het beste voor jou werkt. En dit is “magisch” op zijn eigen manier. Het is natuurlijk super handig om dit te weten. En gelukkig voor jou:

Ik heb hier een artikel over geschreven.

In dit artikel ontdek je het “magische aantal” voor jou.

Ik stel voor dat je op de bovenstaande link klinkt om te ontdekken hoe vaak jij moet bloggen.

Zo. Je Weet Nu Waarom Zakelijk Bloggen Zo Slecht Nog Niet Is…

Heb je nog vragen?

Wil je een opmerking plaatsen?

Of wil je simpelweg mijn handtekening?

(Dat laatste was natuurlijk een grapje, mijn vriend;)

… Voel je vrij om hieronder te reageren. Ik kijk er naar uit om van je te horen. En ik reageer altijd persoonlijk. Veel blogsucces.

CopyHop Team

Wij ondersteunen ondernemingen door toegang te geven tot de markt, communities en content marketing expertise. Missie: Samen bouwen we een gezonde, veilige en toekomstbestendige samenleving. Doe je mee? Neem contact op of bekijk de vacatures.


Mogelijk ook interessant:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>