.st0{fill:#FFFFFF;}

4 Elementen Om Vliegensvlug Een Goede Zin Te Schrijven 

Door  CopyHop Team

Wil je leren hoe je razendsnel een goede zin schrijft?

Zonder dat je jarenlang moet oefenen? En studeren?

Goed nieuws:

Hier ontdek je de simpelste manier om in een handomdraai een goede zin te schrijven.

Het enigste wat je hoeft te doen is de 4 elementen uit dit artikel toe te passen.

Laten we gelijk beginnen... 

Goede Zin Schrijven

More...

Wat Is Een Goede Zin?

Dat ligt er aan:

  • Schrijf je een gedicht? 
    Dan is een goede zin een zin die goed klinkt.
  • Schrijf je een boek? En wil je als expert gezien worden? 
    Dan is een goede zin een zin die jouw de expert maakt.
  • Schrijf je webteksten? En wil je jouw bedrijf (sneller) laten groeien? Of wil je als freelance tekstschrijver de maximale waarde leveren?
    Dan is een goede zin een zin die winstgevend is.

In dit artikel hebben we het over een goede zin voor een webtekst (het maakt niet of het een blogartikel, verkooppagina, of e-mail is).

Waarom Is Het Belangrijk Om Een Goede Zin Te Schrijven?

Goede vraag. Ik geef je een voorbeeld:

Ooit gehoord van The Tao Of Badass? Dit is een Amerikaanse datingcursus voor mannen. Het bedrijf achter deze cursus had jarenlang een omzet van +$10.000.000.

Niet slecht.

Al helemaal als je je bedenkt dat de verkoopvideo de gouden gans was:

Jup, deze video bracht tientallen miljoenen in het laatje.

Het grappige?

Deze verkoopvideo is een zogenaamde “ugly video sales letter”.

Josh, de auteur, leest het verkoopbericht voor. En tegelijkertijd zie je het verkoopbericht op het scherm, met zwarte letters, en een witte achtergrond.

Duizenden Marketeers Probeerden Deze Verkoopvideo Van Josh Te Kopiëren.

Sommige slaagden.

Het merendeel faalde.

Wat zorgde ervoor dat het leeuwendeel van de na-apers verlies draaide? En wat zorgde ervoor dat de video van Josh jaar na jaar miljoenen binnen harkte?

Natuurlijk spelen er meerdere dingen een rol, bijvoorbeeld:

  • Tijd
    Josh was een van de eerst in de datingniche met een verkoopvideo.
  • Stem
    Josh zijn stem wekt vertrouwen op. Zelfs al zijn de claims in de video absurd.
  • Advertentieskills
    Josh werkte samen met the A-team. Niet echt. Maar zijn collega's spelen het marketing spel op A-niveau. Een advertentietovenaar was onderdeel van Josh zijn exclusieve club.
  • Enzovoort. Enzovoort.

Maar waar het echt op neer zijn de zinnen die Josh gebruikt.

De zinnen van Josh zijn persoonlijk, helder, emotie prikkelend en kort.

Dit Is Waarom Sommige Marketeers Miljoenen Verdienen… En Het Gros Van De Marketeers Faalt… En Binnen 3 Jaar Op De Stoep Bij Hun Moeder Staan...

Het begint allemaal bij één goede zin.

Kan je één goede zin schrijven?

Dan kan je ook een tweede goede zin schrijven.

En voordat je het weet het je een reeks aan goede zinnen

Deze lap aan goede zinnen zorgt ervoor dat de lezer doet wat jij wil.

Je krijgt meer bezoekers, reacties, shares, e-mailadressen, klanten, cliënten, en noem het maar op. Dit allemaal omdat je weet hoe je een goede zin schrijft. Of nou ja, bijna…

Hoe Schrijf Je Een Goede Zin? De 4 Belangrijkste Elementen Onthult

Een goede zin schrijven is als een vlucht van Amsterdam naar Parijs.

Niet zomaar een vlucht.

Nee, we hebben het hier over een vlucht met een privévliegtuig.

Onderweg zie je de kraakheldere blauwe lucht.

En een adembenemende regenboog.

En als kers op de slagroomtaart:

Je bent vliegensvlug in Parijs.

“Uh… Thijmen… Wat Heeft Dit In Hemelsnaam Te Maken Met Het Schrijven Van Een Goede Zin?”

Ik ben blij dat je het vraagt.

Ik leg het je graag uit:

  • Privévliegtuig
    Een privévliegtuig is speciaal voor jou. En de zin die je schrijft is speciaal voor jouw lezer. Tenminste, wel als je een goede zin schrijft. Veel ondernemers doen dit fout. Ze schrijven een zin voor zichzelf; ons bedrijf heeft de beste bedrijfsstrategie ter wereld. Dit is leuk voor je ego. Maar minder leuk voor jouw inkomsten. De lezer geeft geen bal om jou. De lezer geeft om zichzelf (en zijn naasten). Dit is waarom je een goede zin voor jouw lezer schrijft. Het is niet voor niets dat je een van de top 5 krachtigste woorden is.
  • Blauwe Lucht
    Strikvraag: Geef je de voorkeur aan bewolking of aan de blauwe lucht? Natuurlijk kies je voor de blauwe lucht. Jouw lezer kiest ook voor de blauwe lucht. Jouw lezer wilt helderheid. Helaas staat het internet bomvol met onduidelijke teksten. Helderheid is ver te zoeken. Wil je een goede zin schrijven? Dan is helderheid noodzaak.
  • Regenboog
    Denk eens terug aan de eerste keer dat je een regenboog zag. “Mama, wat is dat?” “Dat is een regenboog, mijn lief.” Even zonder dollen. Een regenboog is onvoorstelbaar mooi. Het voelt bijzonder om een regenboog te zien. Je krijgt het “wow” -gevoel. Het maakt indruk. En hierdoor vergeet je nooit meer wat een regenboog is. Jouw zin moet ook indruk maken. Je wilt dat jouw lezer een regenboog aan emoties voelt. Doe dit, en jouw zin is onvergetelijk.
  • Vliegensvlug
    Wachten zuigt. Zeker wanneer er een moeder met een huilende baby achter je staat. Maar geen paniek: jij vliegt in een privévliegtuig, weet je nog? Jij hoeft niet te wachten. Jouw reistijd is kort. Een goede zin is ook kort. Jouw bezoekers hebben een probleem. Ze willen geholpen worden. En het liefst zo snel mogelijk. Ze zijn opzoek naar antwoorden. En korte zinnen wekken de indruk dat het antwoord nabij is. Korte zinnen lezen lekker, en snel. Hoe kort? Als het gemiddelde aantal woorden in een zin minder dan 14 is dan zit je goed. Zit je daarboven? Niet zo goed.

CopyHop Team

Wij ondersteunen ondernemingen door toegang te geven tot de markt, communities en content marketing expertise. Missie: Samen bouwen we een gezonde, veilige en toekomstbestendige samenleving. Doe je mee? Neem contact op of bekijk de vacatures.


Mogelijk ook interessant:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>