Weet je wat zuigt?
Henry de stofzuiger:
En weet je wat nog meer zuigt?
Sales mislopen doordat je een van deze 7 dodelijke copywriting fouten maakt.

Het zijn stuk voor stuk conversiekillers waardoor je - net - niet het maximale uit je marketing haalt.
Lees gauw verder om te ontdekken of jij het slachtoffer bent van deze fouten…
More...
Fout #1: Je Bent Bang
Ik begrijp het…
Verkopen is eng.
Al helemaal als jij het gezicht bent van je bedrijf.
Het gevolg?
Veel ondernemers schrijven zachte teksten. Ze willen niemand beledigen. Ze willen niet in het spotlicht staan. Ze willen iedereen tevreden houden.
Wederom, ik begrijp je…
Maar je moet de aandacht van de lezer trekken, zeker in het begin.
De Amerikanen hebben hier zelfs een term voor bedacht “pattern interupt”. Dit principe werkt extreem goed, zelfs zo goed dat ik het aan dit begin van dit artikel heb toegepast.
Fout #2: Je Bent Te Positief
Ik waardeer het wanneer iemand positief is, maar jouw bezoekers hebben een probleem.
Stel dat jouw bezoekers willen afvallen…
… Ze hebben al meerdere methodes geprobeerd (dit is vaak het geval), alleen het is ze nog niet gelukt om resultaat te krijgen…
… Of ze kregen resultaat, maar ze vielen na een maand terug in oude gewoontes.
Denk je dat jouw bezoekers je geloven als je ze verteld over jouw geweldige oplossing?
Nee. Voor jouw bezoekers ben je nu hetzelfde als alle andere gezondheidscoaches.
Maar wat nu als je ze eerst verteld over het probleem?
Wat nu als je ze het onderstaande verteld?
“Spring jij als een sprinkhaan van dieet naar dieet? En ben jij het zat dat jij niet de voeding kan eten die jij wil eten?”
In dit geval speel je in op het probleem van jouw lezers, en dit spreekt aan.
Wees daarom niet te positief.
Fout #3: Je Bent Lui
Ok. Je bent druk als ondernemer. Ik begrijp je.
Maar als het om je verkooppagina' s aankomt dan is “niet testen” een doodzonde.
Het maakt me niet wie jouw teksten schrijft. Ook als is het Nabeel Azeez (Dubai’s meest dure copywriter) hemzelf. Je moet testen. Punt.
Denk jij dat je speciaal bent?
Goed. Hier moet ik je gelijk in geven.
Jij bent speciaal, maar zelfs speciale mensen moeten testen.
Kijk voor de grap maar eens wat Russel over testen zei:
“When I started the split tests for our first DotComSecrets lab newsletter, I had an opinion about every split test we tried. Guess what? I was wrong about 80–90% of the time.” - Russel Brunson
Zoals je ziet:
Een van ‘s werelds beste marketeers geeft toe dat hij het 80-90% van de keren fout heeft. Ga er dus vanuit dat ook jij fouten maakt. Test de belangrijkste pagina’s binnen jouw bedrijf, en sta versteld wanneer je ineens jouw omzet verdubbeld.