.st0{fill:#FFFFFF;}

Copywriter Utrecht: 5 Tips Om De Beste Copywriter Te Vinden 

Door  CopyHop Team

Op zoek naar een copywriter in Utrecht?

Geen tijd om alle sites af te struinen?

Geen paniek:

Copyhop geeft jou het steuntje in de rug waar je naar op zoek bent. Hier ontdek je 5 tips waarmee je binnen no-time een goede copywriter vindt.

Copywriter Utrecht

More...

#1: De Belangrijkste Mindset Bij Het Vinden Van Een Copywriter In Utrecht

Laten we er niet omheen draaien:

Iedereen met 2 handen, een toetsenbord, en het IQ van een aap, kan zichzelf tot copywriter bekronen. 

Maar niet iedereen kan consistent winstgevende woorden op papier zetten.

Waarom ik je dit vertel?

Nou kijk:

Er zijn een aantal valkuilen bij het kiezen van een copywriter:

Veel ondernemers beoordelen een copywriter op het prijskaartje, en...

Hier Gaat Het Vaak Mis...

Ten eerste zegt het “prijskaartje” van een copywriter geen drol.

Voorbeeld:

Stel dat je een copywriter vindt en hij werkt voor €20 per uur. Tja, dan lijkt het een stuk voordeliger dan een copywriter van €80 per uur.

Echter, de waarheid ligt een stuk gecompliceerder.

Want kijk: Stel dat de eerste copywriter slechts 100 woorden per uur schrijft, en de tweede copywriter 500 woorden per uur.

Dan ineens is het ander verhaal:

  • Copywriter A vraagt €20 per uur en schrijft 100 woorden per uur. Totaal kosten voor 500 woorden: (20 x 5 =) €100.
  • Copywriter B vraagt €80 per uur en schrijft 500 woorden per uur. Totaal kosten voor 500 woorden: (80 x 1 =) €80.

Zoals je ziet, in dit geval is copywriter B voordeliger. En ook nog eens sneller.

Het is in 9 van de 10 gevallen dus beter om een copywriter per woord te betalen. Echter, ook hier sprake van een valkuil. Simpelweg omdat niet alle woorden hetzelfde zijn.

Ja, er zijn (zelf bekroonde) copywriters die slechts €0,03 per woord vragen. En er zijn ook copywriters die meer dan €0,10 per woord vragen. Of zelfs 10% van de totale omzet.

Veel ondernemers kiezen voor de goedkoopste copywriter. Ze denken vaak dat elke copywriter winstgevende woorden op papier kan zetten. En ze zijn tevreden wanneer een verkooppagina converteert, dit zodat ze geld hebben voor hun familie en dergelijke.

Het Is Deze Mindset Die Catastrofaal Is Voor Jouw Onderneming

De kans dat zo’n copywriter (zonder ervaring) een winstgevende tekst schrijft is namelijk bizar klein. Stel nu dat jij boft. Stel dat jij 1 van 1000 ondernemers bent die een goedkope copywriter vindt die winstgevende woorden op papier zet.

Dan alsnog loop je veel geld mis omdat deze pasgeboren copywriter geen “killer copywriting skills” heeft.

Ik weet het. Dit is onduidelijk. Ik leg het je uit aan de hand van een voorbeeld:

Voorbeeld:


Stel. Jij bent een datingcoach. Je hebt een nieuwe video cursus ontwikkeld ter waarde van €67. Je zoekt via Google naar een copywriter voor het schrijven van de verkooppagina. 


En na een urenlange zoektocht zijn er 2 copywriters die jouw aandacht grijpen:


  • Copywriter Piet. Een onervaren copywriter die slechts €0,03 per woord vraagt.
  • Copywriter Hans. Een ervaren copywriter die maar liefst €0,60 per woord vraagt.

Nu. Veel ondernemers kiezen in dit geval voor copywriter Piet. Simpelweg hij vele malen goedkoper is dan copywriter Hans. En dit is precies waar ondernemers de fout ingaan.

De “Wat Kost Een Copywriter” -Mindset Is Fout

Jouw mindset moet zijn “wat levert een copywriter mij op?”.


Want kijk:

Stel dat Piet de verkooptekst van 10.000 woorden schrijft voor (10.000 x 0,03 =) €300. Zijn versie converteert 1% van de bezoekers in klanten.


De verkooppagina wordt in totaal 100.000 keer bezocht. Dan heb je in dit geval (100.000 x 0,01 =) 1000 nieuwe klanten. En een opbrengst van (1000 x €67 =) €67.000. Niet slecht Piet!

Concreet:

  • Opbrengsten: €67.000
  • Piet’s kosten: €300
  • Opbrengen - Piet’s kosten (67.000 - 300 =) €66.700.

Maar wat nu als copywriter Hans de verkooptekst van 10.000 woorden schrijft voor (10.000 x 0.60 =) €6000? Zijn versie converteert 3% van bezoekers in klanten.


Ook zijn versie wordt in totaal 100.000 keer bezocht. In dit geval heb je dus (100.000 x 0,03) 3000 nieuwe klanten. En een opbrengst van (3000 x €67 =) €201.000. Lekker bezig Hans!

Concreet:

  • Opbrengsten: €201.000
  • Hans kosten: €6000
  • Opbrengen - Hans kosten (201.000 - 6000 =) €195.000.

En. Nu mag jij mij vertellen wat je liever wil:

€66.700?

OF:

€201.000?

OPMERKING: Dit verschil is natuurlijk vele malen groter wanneer blijkt dat copywriter Piet geen winstgevende tekst kan schrijven (en geloof me, die kans is groter dan je denkt).

Zie je nu waarom het verkeerd is om te denken “wat kost een copywriter?”

En dat het vele malen is om te denken “wat levert een copywriter mij op?”

Wat? Je zegt dat je het ziet?

Geweldig. Nu dat je weet wat de #1 mindset is bij het vinden van een copywriter in Utrecht (of waar dan ook;), is het hoog tijd voor:

#2: Maak Deze Onhandige Fout Alsjeblieft Niet

Het is geen geheim:

Vacaturesites zijn er in overvloed.

En veel ondernemers die een copywriter in Utrecht zoeken, die struinen dit soort sites af.

Negen van de tien keer gaat dit fout, er zijn namelijk een aantal problemen met vacaturesites:

  • Ze ranken hoog in Google (simpelweg omdat ze een gigantisch marketingbudget hebben). En hierdoor denken veel slimme ondernemers dat de copywriters op deze sites goed zijn. Ze staat immers op de eerste pagina van Google, toch?

  • Ze spelen als tussenpersoon. Hierdoor is jouw investering groter.

  • Ze hebben geen verstand van copywriting. Denk er maar eens over na: Dit soort sites krijgen duizenden werknemers en werkgevers over de vloer, vanuit alle werkvelden. Denk je nu echt dat zij weten wanneer een copywriter goed is? Die kans is klein.

Kortom:

Vermijd Deze Sites Bij Het Zoeken Van Een Copywriter In Utrecht

De waarheid is:

Goede copywriters vermijden dit soort sites als de pest.

Goede copywriters hebben geen vacaturesite nodig om een cliënt binnen te hengelen.

Sterker nog:

De beste copywriters hebben geen tijd voor dit soort ongein. Hun werk is hun marketing. En de cijfers liegen er niet om. Ze produceren teksten waar in de wandelgangen over wordt gesproken. Cliënten vinden hun in plaats andersom. Begrepen?

Stop dus alsjeblieft met het raadplegen van vacaturesites.

En oja, er is nog iets waar ik je voor wil waarschuwen:

#3: Het Vieze Kleine Geheim Van Copywriting Bureau’s

Je ziet ze steeds meer:

Marketing bureau's die zich specialiseren in copywriting.

Wat je alleen niet ziet is dat veel van deze bureau’s een legioen aan “copywriters” hebben.

Is hier iets mis mee? Nee.

Dit is ontzettend handig. Stel dat jij meerdere opdrachten wil plaatsen. En stel dat jij werkt met deadlines waar Steve Jobs “u” tegen zegt. Dan is het natuurlijk ontzettend fijn om een groot team te hebben die altijd voor je klaarstaat.

Er is alleen iets waar ik je voor wil behoeden:

Veel van deze copywriting bureau’s hebben namelijk een vies klein geheim.

Ze zetten namelijk een ervaren copywriter aan de voorkant. En ze wekken de indruk dat deze “copywriting superster” degene is de jouw teksten schrijft.

Alleen in de werkelijkheid zijn het de oempa loempa’s in zijn copywriting fabriek die jouw teksten schrijven. Dit is waarom je altijd wil vragen wie jouw opdracht uitvoert.

Heb je dit ontdekt?

Mooi. Dan is het hoog tijd voor:

#4: Plaats Een GRATIS Proefrit (Bij De #1 Copywriter In Utrecht)

Zo. Je hebt nu een beter beeld van hoe je een goede copywriter vindt. En dit alleen zorgt ervoor dat jij jouw concurrenten voorbij vliegt (en ja, dit zeg ik deels om te slijmen;).

Maar ik wil nog een stap verder gaan:

Ik begrijp dat een copywriter kiezen een lastige keuze is.

Zeker wanneer je zelf geen copywriting wonder bent.

Want wat is goede copywriting nu precies?

En hoe herken je goede copywriting?

Het Antwoord Is Super Simpel:

Is een tekst winstgevend?

  • Zoja, dan is het goede copywriting.
  • Zo niet, dan is het slechte copywriting.

Natuur spelen er meerdere factoren een rol, zoals bijvoorbeeld het aanbod van jouw product of service.Echter, dit zijn dingen waar een goede copywriter jou mee kan helpen.

Vandaar dat ik de definitie van goede copywriting zo simpel mogelijk wil houden:

Winstgevende teksten. Dit is wat jij wil en wat jij nodig hebt. En omdat ik ervan overtuigd ben dat ik jou hierbij kan helpen, stel ik voor dat je een GRATIS proefopdracht plaatst.

Juist. Je leest het goed. Je kan risicovrij een proefopdracht plaatsen, zodat je met jouw eigen ogen ziet hoe winstgevende copywriting eruit ziet.

Klik simpelweg op de blauwe link hieronder om jouw GRATIS proefopdracht te plaatsen.

#5: Hou Een Oogje Op Jouw Nieuwe BFF

Er is nog iets belangrijks wat ik met je wil delen:

Goede copywriters zijn schaars. Het zal je dus niet verbazen dat het gros van de goede copywriters maandenlang volgeboekt zitten. Maar geen paniek:

Wanneer jij een band opbouwt met een goede copywriter, dan is het alsof je een geheim knopje onder je bureau hebt die je op elk gewenst moment in kan drukken.

En met één klik op de knop komt jouw nieuwe vriend tevoorschijn. Wanneer jullie dicht bij elkaar wonen dan op kantoor. Of wanneer jullie ver van elkaar wonen op Skype.

In beiden gevallen kun je over jouw dringende wens vertellen.

Heb je een verkooppagina nodig? Geen probleem, jouw nieuwe BFF maakt een plekje in zijn overvolle agenda voor je vrij. Jij bent immers zijn trouwe rakker. Voor jou gaat hij door vuur.

En dat terwijl jouw concurrenten constant lopen te sukkelen met het aannemen van nieuwe copywriters. Zij weten niet wat jij weet. Zij weten niet waarom het belangrijk is om een goede copywriter te vriend te houden.

Hoe Je Dit Doet?

Lees How To Win Friends & Influence People van Dale Carnegie. Geloof me, dan kom je al een heel eind (plus: grote kans dat dit boek al op je boekenplank staat).

Verder is het geen hogere wiskunde. Zorg ervoor dat je hem waardering geeft. En vraag je assistent of zij een cadeau kan uitkiezen (hint: vrouwen zijn hier vaak goed in).

Het zijn kleine dingetjes. Maar zolang jouw concurrenten deze dingetjes niet doen, dan pluk jij de vruchten. Dat gezegd hebbende. Klik op de blauwe link hieronder om te oefenen.

Kijk of je mij jouw nieuwe BFF kan maken. In het ergste geval heb je zo dadelijk een winstgevende tekst. En in het beste geval sta ik 24/7 voor je klaar.

Je hebt dus niks te verliezen. Of nouja, dit aanbod is tijdelijk. Ik weet niet hoelang ik GRATIS proefopdrachten blijf schrijven.

Je doet er dus slim aan om nu een proefopdracht te plaatsen, voordat het te laat is.

Dus nogmaals: Klik nu op de onderstaande blauwe link en ik zie je aan de andere kant.

CopyHop Team

Wij ondersteunen ondernemingen door toegang te geven tot de markt, communities en content marketing expertise. Missie: Samen bouwen we een gezonde, veilige en toekomstbestendige samenleving. Doe je mee? Neem contact op of bekijk de vacatures.


Mogelijk ook interessant:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>