.st0{fill:#FFFFFF;}

Copywriter Rotterdam: 6 Tips Om Snel Een Goede Copywriter Te Vinden 

Door  CopyHop Team

Gefeliciteerd.

Je hebt 'm eindelijk gevonden:

De ultieme "copywriter Rotterdam gids"!

Hier ontdek je 6 tips om een goede copywriter te vinden (#2=bizar)!

Copywriter Rotterdam

More...

#1: Maak Je Voorruit Schoon

Veel ondernemers rijden rond met een vieze voorruit. En nee, ik heb het hier niet over auto’s. Ik heb het over de visie van het bedrijf, want kijk:

Ik ben er 100% van overtuigd dat een goede copywriter jou kan helpen.

Echter, wist je dat er verschillende soorten copywriters zijn?

Ik heb het niet over goede en slechte copywriters (alhoewel dit verschil er natuurlijk ook is). Waar ik het over heb is dat er gespecialiseerde copywriters zijn.

Daarom is het noodzakelijk om exact te weten wat je zoekt.

Zoek Je Een Copywriter Om:

  • Een (reeks) artikelen te schrijven?
  • Een e-mail sequence te creëren?
  • Een winstgevende verkooptekst te produceren?

Of:

  • Zoek je een copywriter om een tekst voor een billboard te schrijven?

Wellicht is het een combinatie van de bovenstaande dingen. En dat is oké. Maar het is essentieel dat je dit weet voordat je aan jouw zoektocht begint. Het zou namelijk lullig zijn als je met een copywriter in zee gaat die niet al jouw wensen kan vervullen.

Dus neem nu even 5 minuten de tijd. Bel je bedrijfspartner of overleg het desnoods met je kat. Wat het ook is dat je moet doen, zorg ervoor dat je exact weet wat je zoekt.

Kortom:

Maakt je "voorruit" schoon en voorkom ongelukken (met copywriters die je geld kosten maar niet het gewenste resultaat opleveren). En als je dit hebt gedaan, dan is het tijd voor:

#2: Weet Wat Een Goede Copywriter “Kost”

Het blijft me verbazen:

Ondernemers die de belangrijkste teksten van hun bedrijf uitbesteden aan amateuristische copywriters. Enigszins begrijp ik het. Het is lastig om hierop te filteren. Ik bedoel maar:

Als een charismatische jongeman jou verteld dat hij jouw wensen kan vervullen, dan is het de goedheid in jou die wil geloven dat hij de waarheid spreekt.

Maar zoals veel ondernemers hebben ontdekt:

Niet elke copywriter is een copywriter. Er zijn helaas veel copywriter die snel een zakcentje willen verdienen. En dit mag omdat copywriter geen beschermde titel is.

Je hoeft dus geen opleiding te volgen of iets dergelijks.

De reden waarom ik je dit vertel is als volgt:

Als jij een copywriter beoordeeld op wat hij kost, dan is de kans groot dat je niet het beste uit jouw bedrijf haalt. Het is beter om te focussen op wat een copywriter je oplevert. Want kijk:

Voorbeeld:

Laten we voor de grap zeggen dat jij een pianoleraar bent. En je hebt zojuist een nieuwe video cursus gecreëerd voor beginnende piano liefhebbers.

Je bent trots en wil deze cursus voor €47 aanbieden via jouw website.

Alleen je hebt geen idee hoe je een goede verkooptekst schrijft.

Gelukkig ben je een echte ondernemer, en je weet dat je soms anderen mensen in moet schakelen om jouw onderneming te laten groeien. Je gaat dus op zoek naar een schrijver voor jouw verkooppagina. En er zijn 2 copywriters die jouw aandacht trekken:


  1. Copywriter Jan.
  2. Copywriter Henk.

Copywriter Jan

Jan vraagt €0,10 per woord. Wanneer je de verkooppagina van 10.000 woorden door hem laat schrijven is jouw investering (10.000 x 0,10 =) €1000.


Wat blijkt? Ondanks dat copywriter Jan geen ervaring heeft schrijft hij een verkooptekst die 2% van de bezoekers in klanten converteert.


Tijdens de promotie komen er 100.000 bezoekers op jouw site.


Je krijgt tijdens deze promotie (100.000 x 0,02 =) 2.000 nieuwe klanten die elk €47 betalen. En dit genereert een omzet van (2.000 x 47 =) €94.000.


Dit zijn de resultaten met copywriter Jan:


  • Opbrengsten: €94.000.
  • Jan’s kosten: €1000.
  • Opbrengen - Jan’s kosten (94.000 - 1000 =) €93.000.

Copywriter Henk

Henk is een ervaren copywriter en hij vraagt €1 per woord. Wanneer je de verkooppagina van 10.000 woorden door hem laat schrijven is jouw investering (10.000 x 1 =) €10.000.


Henk zijn verkooptekst converteert 7% van de bezoekers in klanten.


Er komen 100.000 bezoekers op jouw site. En je krijgt tijdens deze promotie (100.000 x 0,07 =) 7.000 nieuwe klanten die elk €47 betalen. En dit genereert een omzet van (7.000 x 47 =) €329.000.


Dit zijn de resultaten met copywriter Henk:


  • Opbrengsten: €329.000.
  • Henk’s kosten: €10.000.
  • Opbrengsten - Henk’s kosten (329.000 - 10.000 =) €319.000.

En wat wil jij liever?

€93.000?

OF:

€319.000?


Natuurlijk kies je voor de €319.000. En ik hoop dat dit voorbeeld duidelijk maakt waarom het beter is om je te focussen op wat een copywriter oplevert (in plaats van wat een copywriter kost).

Je ziet namelijk dat copywriter Henk 2x zoveel “kost”.

En desondanks levert een samenwerking met hem veel meer omzet heb. En dan hebben we het alleen nog over het product aan de voorkant. Wanneer je zo slim bent om meerdere cursussen uit te brengen, dan zal dit verschil alleen nog maar groter worden.

Goed. Je weet nu waarom je je wil focussen op wat een copywriter jou oplevert. En nu je dit weet is het tijd om een goede copywriter te vinden. Maar let op:

#3: Vergeet Vacaturesites

De vacaturesites schieten als natte paddenstoelen uit de grond.

En vanwege een immens groot marketingbudget staan veel van deze sites in de top 10 van Google. Zoek bijvoorbeeld “copywriter Rotterdam” en je ziet veel vacaturesites.

Het probleem met deze sites is als volgt:

Ze zijn heel erg goed in het promoten van hun site.

Maar op vacaturesites tref je bijna geen goede copywriters aan.

Goede copywriters hebben namelijk een wachtlijst aan cliënten, ze hebben geen behoefte om zichzelf te adverteren op een vacaturesite (hierdoor verliezen ze zelfs geld).

Het gevolg? Op vacaturesites wemelt het vaak van de beginnende copywriters.

Is hier iets mis mee? Nee, natuurlijk niet. Iedereen die copywriter wil worden moet ergens beginnen. Echter, wil jij jouw belangrijkste tekst door een beginner laten schrijven?

Waarschijnlijk niet. En in dit geval is het beter om vacaturesites te vermijden.

#4: Begrijp Dat Goede Copywriters Schaars Zijn

Zoals ik bij de vorige tip al zei:

Goede copywriters hebben een wachtlijst aan cliënten, dit komt simpelweg omdat goede copywriters schaars zijn.

En als iemand copywriter op zijn cv heeft staan, betekent dit niet gelijk dat hij een winstgevende tekst voor jouw bedrijf kan produceren.

Het punt dat ik hiermee wil maken?

Simpel:

Jij hebt waarschijnlijk gegoogeld naar “copywriter Rotterdam”. En toen is Google zo slim geweest om dit artikel op de eerste pagina te plaatsen. Hoe dan ook:

Het zou zonde zijn wanneer jij je alleen beperkt tot Rotterdam. Simpelweg omdat goede copywriters schaars zijn. Je kan dus beter jou reikwijdte vergroten. Hiermee is de kans dat je een goede copywriter vindt vele malen groter. En dan nog iets...

#5: Stel Deze 4 Vragen Wanneer Je Een Copywriter Vindt

Geweldig. Je hebt de tips in dit artikel braaf opgevolgd. En je hebt binnen no-time een copywriter gevonden die aan jouw wensen lijkt te voldoen.

Echter, je weet dat je niet iedereen op zijn blauwe ogen moet geloven.

Oftewel:

Het is tijd voor een kort interview.

En hier zijn 4 vragen die je elk geval wil stellen:

  1. Wat zijn je ervaringen?
  2. Heb ik recht op revisies?
  3. Wat is het prijskaartje?
  4. Wat is de deadline?

P.S. Voel je vrij om deze lijst uit te breiden.

#6: Plaats Een GRATIS Proefopdracht

Het aannemen van een copywriter brengt vaak risico met zich mee…

Want wat als je een copywriter aanneemt voor een project, en het blijkt dat hij een verkooptekst die niet (super) winstgevend is?

Hiermee verspil je niet alleen geld, maar ook een boel tijd.

De vraag is dus:

Is er een manier om dit risico te verkleinen?

Jazeker. Omdat ik 100% geloof in mijn vaardigheden wil ik iets geks doen. Je hebt nu tijdelijk de kans om een GRATIS proefopdracht te plaatsen. Klik simpelweg op de onderstaande link en ontdek waarom veel cliënten te spreken zijn over mijn werk:).

CopyHop Team

Wij ondersteunen ondernemingen door toegang te geven tot de markt, communities en content marketing expertise. Missie: Samen bouwen we een gezonde, veilige en toekomstbestendige samenleving. Doe je mee? Neem contact op of bekijk de vacatures.


Mogelijk ook interessant:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>