.st0{fill:#FFFFFF;}

Copywriter Nijmegen: 6 Tips Om De Beste Copywriter Te Vinden 

Door  CopyHop Team

Gefeliciteerd.

Je hebt 'm eindelijk gevonden:

De ultieme "copywriter Nijmegen gids".

Je ontdekt hier 6 tips om een snel en eenvoudig de beste copywriter te vinden.

Copywriter Nijmegen

More...

#1: Doe Wat Interpolis Doet

Je hebt vast weleens een reclamespot van Interpolis gezien:

In deze reclamespotjes schuilt een belangrijke tip om de beste copywriter in Nijmegen te vinden. Nee. Ik bedoel niet dat jij zulke reclamespotjes moet maken. Ik heb het over de slogan van Interpolis:

“Interpolis, glashelder.”

Kijk:

Als jij op zoek bent naar een copywriter, dan wil je glashelder zijn over wat je zoekt. Dit lijkt misschien voor de hand te liggen, maar...

Veel Ondernemers Weten Niet Exact Wat Ze Zoeken

Dus voordat jij de beste copywriter vindt door middel van de onderstaande tips…

Ik wil dat je eerst 5 minuten de tijd neemt om uit te vogelen wat je echt wilt:

  • Heb je een verkooptekst nodig? 
  • Heb je ook een e-mail sequence nodig? 
  • En hoe zit het precies met de copywriting voor advertenties?
  • Of heb je SEO artikelen nodig om jouw blog te laten groeien?

Kortom:

Wees Glashelder Over Wat Je Zoekt

Dit is namelijk ontzettend belangrijk bij het vinden van een copywriter. Jij als ondernemer hebt een wens. En je wilt weten of de copywriter die je inhuurt deze wens in vervulling kan brengen.

Leestip: Geen idee wat een copywriter is? Klik hier. Of wil je weten wat een copywriter exact doet? Klik dan hier.

Om dit punt nog duidelijker te maken:

Stel dat jij net als Aladdin de kans krijgt om een wens te doen, dan moet je natuurlijk exact weten wat je wil.

Het zou zonde zijn als jij jouw wens niet glashelder hebt, en dat je na afloop spijt hebt omdat je hier niet goed over na hebt gedacht.

Dus nogmaals:

Neem nu 5 minuten de tijd om jouw wens op te schrijven. En als je dit hebt gedaan,  dan stel ik voor dat we gelijk verder gaan met:

#2: Het Warren Buffet Geheim Om De Beste Copywriter In Nijmegen Te Vinden

Wanneer je interesse hebt in investeren, dan is Warren Buffet de naam die je telkens voorbij ziet komen. En wanneer je je in zijn werk verdiept, dan begrijp je gelijk waarom.

Zijn brein is gevuld met wijsheid die je niet gauw ergens ander vindt.

Hij is de Bruce Lee van het investeren.

En de geheimen die hij deelt zijn ook van toepassing in jouw situatie, want kijk:

Een copywriter inhuren is een investering (en dus niet alleen een kostenpost)!

Veel ondernemers zijn te veel bezig met het prijskaartje van een copywriter, en ze vergeten om te kijken naar wat een copywriter hun oplevert. Het is precies zoals Warren het zegt:

Price is what you pay. Value is what you get.”

Warren Buffet

Je Moet Jezelf Dus Deze Vraag Stellen:

Hoeveel waarde krijg ik door samen te werken met deze copywriter?

Ik begrijp dat dit nog enigszins onduidelijk is. Dus zoals ik wel eens vaker doe, ik geef je graag een voorbeeld om dit principe glashelder uit te leggen:

Voorbeeld:

Stel. Jij bent een hondentrainer. En jij hebt een nieuwe cursus ontwikkeld waarin je hondenliefhebbers leert hoe je een puppy traint.


Je bent razend enthousiast. En je bent van plan om dit product voor €47 aan te bieden. Er is alleen 1 klein probleem: jij bent een hondentrainer, en geen copywriter.


Slim als dat je bent besluit je op zoek te gaan naar een copywriter die een verkooptekst kan schrijven. Tijdens deze zoektocht vallen je ogen op 2 copywriters:


  1. Copywriter Erik.
  2. Copywriter Tim.

Copywriter Erik 

Copywriter Erik vraagt €0,05 per woord. 


Wanneer je de verkooppagina van 15.000 woorden door hem laat schrijven, dan is jouw investering (15.000 x 0,05 =) €750.


Erik heeft geluk:


Ondanks zijn gebrek aan ervaring schrijft hij een verkooptekst die 2% converteert.


Er komen 200.000 bezoekers op de verkooppagina. Je hebt nu dus (200.000 x 0,02 =) 4.000 nieuwe klanten die elk €47 betalen. En dit genereert een omzet van (4.000 x 47 =) €188.000.


Kortom:

  • Opbrengsten: €188.000.
  • Erik’s kosten: €750.
  • Opbrengen - Erik’s kosten (188.000 - 750 =) €187.250.

Copywriter Tim

Copywriter Tim vraagt €1 per woord. 


Wanneer je de verkooppagina van 15.000 woorden door hem laat schrijven, dan is jouw investering (15.000 x 1 =) €15.000.


Tim zijn tekst converteert 7% van de bezoekers in klanten.


Er komen 200.000 bezoekers op de verkooppagina. Je hebt nu dus (200.000 x 0,07 =) 14.000 nieuwe klanten die elk €47 betalen. En genereert een omzet van (14.000 x 47 =) €658.000.


Kortom:

  • Opbrengsten: €658.000.
  • Tim’s kosten: €15.000.
  • Opbrengsten - Tim’s kosten (658.000 - 15.000 =) €643.000.

Nu. Wat wil jij liever?

A) €187.250?

OF:

B) €643.000?


Natuurlijk kies jij in dit geval voor optie B. En ja, ik weet dat er veel variabelen zijn. En dat een “dure copywriter” niet per se een goede copywriter is (meer hierover bij tip #4).

Maar nu zie je dat het veel belangrijker is om je focussen op de waarde die je krijgt, althans dat hoop ik;).

Leestip: Klik hier om te ontdekken wat een copywriter kost.

Om deze tip af te sluiten, hier is nog een quote van Warren:

Rule No. 1: Never lose money. Rule No. 2: Never forget rule No.1”

Warren Buffet

#3: Vermijd Deze 2 Plekken Bij Vinden Van Een Copywriter In Nijmegen

Goed. Je weet nu dat je glashelder moet zijn over wat je wil (tip #1). En dat je je moet focussen op wat een copywriter je oplevert (tip #2).

Je weet nu al meer dan de meeste ondernemers doen.

Maar er is nog meer:

Er zijn namelijk 2 plekken waar ondernemers vaak naar een copywriter zoeken. En bij elk van deze plekken is er iets waar ik je voor wil waarschuwen:

Vacaturesites

Deze sites ranken vaak hoog op Google (doordat ze een immens groot marketingbudget hebben). Veel ondernemers denken hierdoor dat je op dit soort sites terecht kan voor het vinden van een copywriter.

Maar het zijn vaak juist de beginnende copywriters die zich op deze sites promoten. Denk hier maar eens over na: Goede copywriters hebben een wachtrij aan cliënten, simpelweg omdat goede copywriters schaars zijn.

Denk jij dus dat een goede copywriter zichzelf op een vacaturesite promoot (waar hij minder betaald krijgt en niks weet over de cliënten)? Jij bent intelligent genoeg om te begrijpen dat dit niet zo is. Pas dus op met vacaturesites.

Copywriting bureaus.

Begrijp me niet verkeerd: Ik ben gek op copywriting bureaus.

Het is fantastisch om te zien hoe een gedreven team “killer copywriting” kan produceren.

Maar bij sommige copywriting bureaus staat er een expert aan de voorkant, en aan de achterkant wordt jouw tekst geschreven door beginners.

Nu hoeft dit geen probleem te zijn (aangezien de expert eindverantwoordelijk is en de teksten naleest), maar ik vind dat jij het recht hebt om dit te weten.

Eerlijkheid is immers een van mijn top 10 waarden.

#4: Onthoud Dat Je Ook In Het “Wilde Westen” Regels Hebt 

Ik grap soms wel eens dat de wereld van copywriting veel wegheeft van het Wilde Westen:

Er zijn namelijk geen regels.

Iedere tiener met 2 handen en een computer kan zichzelf tegenwoordig een copywriter noemen. Er zijn zelfs cursussen die je leren hoe je “premiums” krijgt als beginnend copywriter. Het is iets waar ik me enigszins voor schaam, maar goed…

Het punt wat ik hier wil maken:

  • Het klopt dat iedere jonge man (of vrouw) zichzelf tot copywriter kan bekronen.
  • Het klopt ook dat veel ondernemers met dit soort “copywriters” in zee gaan (en tot de ontdekking komen dat deze “copy floppers” geen winstgevende tekst kunnen schrijven).
  • En het klopt dat er geen copywriting politie is die deze “copy floppers” in de bajes gooit, en hun handen eraf hakt (zodat ze zich nooit meer voor kunnen doen als een copywriter).

Het is dus noodzakelijk dat jij hier tegen gewapend bent.

Wat Doe Je Als Er Geen Regels Zijn?

Juist. Je creëert de regels. Als ondernemer is het je goed recht om copywriters te filteren. Dit kun je doen door middel van een aantal simpele vragen, maar ook door een proefopdracht.

Over dat laatste vertel ik je meer bij tip #6.

Voor nu wil ik een aantal vragen met je delen die je kan stellen aan een copywriter. Hierdoor ontdek je simpelweg of je te maken hebt met een copywriter of met een “copy flopper”.

Dit zijn ze:

  1. Wat zijn je ervaringen?
  2. Heb ik recht op revisies?
  3. Wat is het prijskaartje?
  4. Wat is de deadline?

Voel je vrij om deze lijst uit te breiden. Nogmaals: Jij creëert de regels in de wereld van copywriting, dus jij hebt het recht om te vragen wat je wil.

Laat je dus alsjeblieft niet verleiden door een charismatische “copy flopper”. En stel op zijn minst de bovenstaande 4 vragen.

#5: Spiegeltje Spiegeltje Aan De Wand, Wie Is De Beste Copywriter Van Het Land?

Sommigen haten hem. Sommigen houden van hem.

Wat jouw mening dan ook is, er schuilt wijsheid in deze uitspraak van Donald Trump:

You have to think anyway, so why not think big?”

Donald Trump

Wat dit te maken heeft met jouw situatie? Nou kijk:

Veel ondernemers denken klein. Zo ben jij misschien een ondernemer uit Nijmegen. En je wilt graag samenwerken met een goede copywriter uit Nijmegen.

Hier is niks mis mee, maar je beperkt jezelf.

Goede copywriters zitten namelijk door het hele land.

En het zou zonde zijn als jij je alleen tot Nijmegen beperkt bij het zoeken van een goede copywriter. Dat gezegd hebbende:

#6: Vang Eerst Een Kleine Vis Voordat Je Een Grote Vis Vangt

Geheimpje:

Ik heb geen verstand van vissen, maar ik weet dat veel mannen grote vissen vangen (en hier vervolgens mee op de foto gaan).

Hoe ik dit weet?

Ik ben blij dat je het vraagt;).

Toen ik single was “hackte” ik Tinder. Niet echt, maar ik gebruikte mijn copywriting vaardigheden om tientallen geweldige vrouwen te ontmoeten.

En tijdens deze dates vroeg ik aan vrouwen waar ze op afknapte bij Tindermannen (ik weet het, ik ben een nerd;). En wat bleek? Een van de grootste afknappers is een “kijk mij met deze grote vis” -foto. Voor de single mannen onder ons, vermijd dit dus;).

Hoe Dan Ook:

Het maakt in principe niet uit of je een visliefhebber bent, maar in de wereld van copywriting wil je allereerst een kleine vis vangen.

Hiermee bedoel ik het volgende:

  • Kleine vis = een (gratis) proefopdracht.
  • Grote vis = een compleet project.

Een copywriter schrijft immers de pagina’s die ontzettend belangrijk zijn voor jouw onderneming (en dus ook jouw familie!).

Het zou dus zonde als je deze tekst(en) laat schrijven door iemand die jou niet optimaal kan helpen, hierdoor verlies je inkomsten.

Veel beginnende copywriters proberen grote projecten binnen te slepen. Dit zodat jij als ondernemer niet ziet dat hun werk niet optimaal voor jouw onderneming is.

Ik Wil Onze Relatie Anders Beginnen

Het feit dat je dit artikel nog steeds leest zegt iets over jou:

  • Jij bent een drukke ondernemer en je hebt een goede copywriter nodig.

En hoewel ik het leuk vind om met jou te babbelen, er iets wat ik nog veel leuker vind:

Jou helpen bij het laten groeien van jouw onderneming door middel van “killer copywriting”.

Want kijk, het is precies zoals Ralph Waldo Emerson het zegt:

“An ounce of action is worth a ton of theory.”

Ralph Waldo Emerson

Ik Ben Ervan Overtuigd Dat Ik Jou Kan Helpen

En dat is waarom ik niet bang ben om een kleine vis weg te geven.

Ik geloof namelijk dat jij een eerlijk persoon bent.

En ik geloof ook dat wanneer jij mijn teksten ziet, dat je dan logischerwijs een samenwerking aan wil gaan.

Ik stel dus voor dat je een GRATIS proefopdracht plaats.

En zie voor jezelf hoe ik jou kan helpen bij het laten groeien van jouw onderneming. Klik nu op de onderstaande link.

CopyHop Team

Wij ondersteunen ondernemingen door toegang te geven tot de markt, communities en content marketing expertise. Missie: Samen bouwen we een gezonde, veilige en toekomstbestendige samenleving. Doe je mee? Neem contact op of bekijk de vacatures.


Mogelijk ook interessant:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>