.st0{fill:#FFFFFF;}

Copywriter Groningen: 7 Tips Om De Beste Copywriter Te Vinden 

Door  CopyHop Team

Zoek niet verder:

Dit is de #1 "copywriting Groningen gids".

Na het lezen van deze gids weet je exact hoe je zo snel mogelijk een geweldige copywriter vindt.

Copywriter Groningen

More...

#1: Copywriting Is NIET Als Een Eierbal

Jaren Geleden, tijdens de kei week, zag ik voor de eerste keer een eierbal. Ik dacht “wie frituurt er nou weer een ei?”. Desondanks besloot ik om deze snack een kans te geven.

Het resultaat?

Mijn liefde voor Groningen groeide.

En nadat ik van Groningen naar Utrecht verhuisde, begon de eierballen zelfs te missen.

Tot mijn verbazing vond ik in Utrecht een snackshop die eierballen verkocht. Maar er was 1 klein probleem: Deze eierballen waren niet te vreten.

Het Moraal Van Dit Verhaal?

Geloof het of niet, er zit een boodschap in dit verhaal.

Kijk: Als ik zin heb in een eierbal, dan weet ik dat ik naar Groningen moet gaan. Zo simpel is het. Het is naar mijn idee een typisch product uit die omgeving. En ze smaken naar meer.

Echter, met copywriting ligt het net iets anders.

Ik zie namelijk dat veel Groningse ondernemers op zoek gaan naar een copywriter uit hun regio. En hoewel ik het begrijp dat Groningse ondernemers trots zijn op hun stad, toch is dit geen slim idee. Laat het me je uitleggen:

Als je opzoek bent naar een goede Copywriter in Groningen (of waar dan ook in Nederland), dan kom je snel tot de ontdekken dat deze schaars zijn.

Dus als jij alleen op zoek gaat in Groningen, dan is de kans dat jij een goede copywriter vindt ontzettend klein. Vandaar dat ik je wil vragen om verder te kijken dan Groningen. Dit zodat je de kans op het vinden van een goede copywriter vergroot. Dat gezegd hebbende:

#2: Verdiep Je In Het Slogan Van Interpolis

Het zal je misschien verbazen, maar veel ondernemers doen dit niet…

En als gevolg hiervan verliezen ze veel, en in het ergste geval trouwe klanten…

Waar ik het over heb?

Ik heb het over het slogan van Interpolis:

Interpolis, glashelder."

Interpolis Slogan

Ik doel natuurlijk op het laatste woord. Het leeuwendeel van de ondernemers zijn allesbehalve glashelder over wat ze willen. En misschien dat jij hierin verschilt.

Maar weet jij wat je echt nodig hebt?

Er zit namelijk een gigantisch verschil tussen een “copywriter” die artikelen schrijft, en een copywriter die verkoopteksten schrijft.

Als je opzoek bent naar een artikel dan heb je geen copywriter nodig. Hiervoor heb je genoeg aan een tekstschrijver die kennis heeft van SEO (search engine optimization).

Zie Je Nu Dat Het Belangrijk Is Om Glashelder Te Weten Wat Je Wil?

Wat? Je zegt dat je het ziet?

Goed. Neem nu dus 5 minuten de tijd. En denk goed na over wat jij (en jouw onderneming) nodig hebt. Praat erover met jouw team. Maak het glashelder. Hier een aantal suggesties:

  • Heb je een verkooptekst nodig?
  • Heb je ook een e-mail sequence nodig? 
  • En hoe zit het precies met de copywriting voor advertenties?
  • Of heb je SEO artikelen nodig om jouw blog te laten groeien?

Heb je dit gedaan? Goed, ga dan verder met:

#3: Begrijp Het Verschil Tussen Een Miljonair En Een Ondernemer Die Onverwachts Terug Naar Zijn Ouders Moet…

Fuckit. Laten we er niet omheen draaien:

Copywriting is een investering, het is namelijk de zuurstof van jouw bedrijf.

Veel te veel ondernemers stellen de vraag “wat kost een copywriter?” (Benieuwd naar het antwoord, lees dan dit artikel).

En deze vraag is fout (ja, er bestaat zoiets als foute vragen).

Je wilt je namelijk focussen op wat een copywriter jouw oplevert, want kijk:

Voorbeeld:

Stel. Jij bent een rockster. Niet echt, maar je speel super goed gitaar. En stel dat je zo slim bent om een cursus te ontwikkelen waarin je jouw vaardigheden aan andere leert.


Je bent enthousiast en je besluit om jouw online training voor €47 te verkopen. Je hebt alleen 1 klein probleem: jij bent een rockster, en geen copywriter.


Dus wat nu? Je raadpleegt jouw goede oude vriend:


Meneer Google.


Na een zoektocht van 43 minuten en 33 seconden zijn jouw ogen gevallen op 2 copywriters:


  1. Copywriter Johan de Jong
  2. En copywriter Wouter Jansen.

Copywriter Johan de Jong

Copywriter Johan vraagt €0,05 per woord.


Wanneer je de verkooppagina van 15.000 woorden door hem laat schrijven, dan is jouw investering (15.000 x 0,05 =) €750.


Johan boft:


Hij heeft geen ervaring als copywriter, maar hij schrijft hij een verkooptekst die 2% converteert.


Er komen 200.000 bezoekers op de verkooppagina. Je hebt nu dus (200.000 x 0,02 =) 4.000 nieuwe klanten die elk €47 betalen. En dit genereert een omzet van (4.000 x 47 =) €188.000.


Met concretere woorden:


  • Opbrengsten: €188.000.
  • Johan’s kosten: €750.
  • Opbrengen - Johan’s kosten (188.000 - 750 =) €187.250.

Copywriter Wouter Jansen

Copywriter Wouter vraagt €1 per woord.


Wanneer je de verkooppagina van 15.000 woorden door hem laat schrijven, dan is jouw investering (15.000 x 1 =) €15.000.


Wouter is een copywriting beest. Zijn tekst converteert maar liefst 7% van de bezoekers in klanten.


Er komen 200.000 bezoekers op de verkooppagina. Je hebt nu dus (200.000 x 0,07 =) 14.000 nieuwe klanten die elk €47 betalen. En genereert een omzet van (14.000 x 47 =) €658.000.


Met concretere woorden:


  • Opbrengsten: €658.000.
  • Wouter’s kosten: €15.000.
  • Opbrengsten - Wouter’s kosten (658.000 - 15.000 =) €643.000.

En… Vertel Eens… Wat Wil Jij Liever...

A) €187.250?

OF:

B) €643.000?

Duh. Natuurlijk kies je voor optie B. Zo zie je dus dat je niet naar de kosten moet kijken van een copywriter, maar naar wat het jou oplevert (en wat een copywriter doet).

Nu je dit weet is het tijd voor:

#4: Vermijd Deze Domme Fout Die Veel Slimme Ondernemers Maken Bij Het Zoeken Van Een Copywriter In Groningen

Zo. Je weet nu dat een copywriting een investering. En dat het vele malen belangrijker is om te kijken naar wat een copywriter jou oplevert.

Nu je dit weet is er iets waar ik je voor wil waarschuwen:

Veel ondernemers gaan in dit geval op zoek naar een copywriter met een hoog prijskaartje. Een hoog prijskaartje staat immers gelijk aan retegoede kwaliteit, toch?

Uh… nee!

Was het maar zo simpel.

Ik begrijp waarom je dit denkt, het is iets psychologisch (maar dat is een artikel voor een andere keer).

Wat Voor Nu Belangrijk Is:

Een hoog prijskaartje staat niet (altijd) gelijk aan een retegoede kwaliteit.

Ik weet. In de perfecte wereld zou dit natuurlijk wel het geval zijn, maar we leven nou eenmaal in een wereld waarin iedereen zichzelf tot copywriter kan bekronen.

Maar geen paniek:

Ik ben hier om jou te redden. Letterlijk.

Er is namelijk een plek die je als de pest wil vermijden wanneer je een Copywriter (in Groningen) zoekt. Ik heb het over vacaturesites. Ja, zelfs de bekende.

Vacaturesites hebben een immens groot marketingbudget, en dit is hoe het ze lukt om voor elke baan op de eerste pagina van Google te ranken.

Hierdoor krijgen veel ondernemers de indruk dat je op dit soort sites goede copywriters vindt. In werkelijkheid ligt het iets gecompliceerder. Je vindt hier namelijk veel beginners.

Zoals ik al zei:

Goede copywriters zijn schaars in Nederland. En dit is waarom goede copywriters vaak maanden op rij volgeboekt zitten. Ze gebruiken dus GEEN vacaturesites om hun werk te promoten. Hun werk promoot zichzelf. Er wordt over ze gesproken in de wandelgangen.

Simpelweg omdat ze 1 ding heel erg goed doen:

Ze schrijven winstgevende teksten die goed converteren. Punt.

Dus vermijd vacaturesites, en dan nog iets:

#5: Het Achterkamer Geheim Van Copywriting Bureaus (=Schokkend)

Naast vacaturesites zie je vaak copywriting bureaus...

En even tussen jou en mij:

Ik ben gek op copywriting bureaus. Het is namelijk lastig om een groep copywriters bij elkaar te brengen, en consistent “killer copywriting” te produceren. Het is dus inspirerend.

Echter, er een werkwijze waar ik persoonlijk niet achter sta.

En ik vind dat jij het recht hebt om te weten wat dit is.

Kijk:

Sommige copywriting bureaus die hebben een bekend copywriter aan de voorkant staan. Hiermee wordt de impressie gewekt dat hij jouw opdracht uitvoert. Nu zou het natuurlijk geweldig zijn als dit echt zo was. Maar ook hier ligt de werkelijkheid iets gecompliceerder.

Wat je bij dit soort zaken ziet is dat jouw opdracht wordt uitgevoerd door een onervaren copywriter in de achterkamer. Je betaald dus een hoge prijs voor gemiddelde kwaliteit.

Dus mocht je met een copywriting bureau in zee gaan, vraag dan door wie jou opdracht wordt uitgevoerd. Oftewel:

#6: Doe Wat Sherlock Holmes Doet

Klein geheimpje:

Ik heb nooit naar Sherlock Holmes gekeken.

Ik heb simpelweg op Google gezocht naar “detectives” en zodoende.

Waarom ik jou dit vertel? Simpel:

Ten eerste om deze tip interessant te laten klinken (ik ben een copywriter;).

Ten tweede omdat jij net als een detective moet zijn. Een copywriter vinden is niet genoeg. Er zijn namelijk een hoop lamlullen in copywritingkleren (dit zijn studenten die zich voordoen als copywriters en een hoog bedrag vragen om de eerder genoemde reden).

Je wilt daarom filteren. Dit zodat je zeker weet dat je te maken hebt met een echte copywriter die waarde kan bieden voor jouw onderneming.

Hier zijn 4 handige vragen:

  1. Wat zijn je ervaringen?
  2. Heb ik recht op revisies?
  3. Wat is het prijskaartje?
  4. Wat is de deadline?

En ja, je kan deze lijst natuurlijk uitbreiden. Dit is simpelweg de basis. Met deze vragen voorkom je dat je in zee gaat met een slechte copywriter.

En weet je wat? Ik wil het nog makkelijker voor je maken:

#7: Hoe Je Een Copywriter GRATIS Voor Je Laat Werken

Goed. Hoewel ik geen copywriter in Groningen ben. Ik ben wel iemand die in Groningen heeft gestudeerd. En nog belangrijker: Ik ben een retegoede copywriter (al zeg ik het zelf;).

En omdat ik zoveel vertrouwen heb in mijn vaardigheden wil ik iets geks doen:

Je kan nu tijdelijk een GRATIS proefopdracht plaatsen via de onderstaande link.

Dit zodat je met jouw eigen ogen ziet hoe winstgevende copywriting eruit ziet. En je investeert pas nadat je 100% tevreden ben. Klik dus nu op de onderstaande blauwe link en ik zie je op de volgende pagina. Tot zo.

CopyHop Team

Wij ondersteunen ondernemingen door toegang te geven tot de markt, communities en content marketing expertise. Missie: Samen bouwen we een gezonde, veilige en toekomstbestendige samenleving. Doe je mee? Neem contact op of bekijk de vacatures.


Mogelijk ook interessant:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>