Op zoek naar een copywriter in Eindhoven?
Geen tijd om alle sites af te struinen?
Geen paniek:
Copyhop geeft jou het steuntje in de rug waar je naar op zoek bent. Hier ontdek je 6 tips om razendsnel een goede copywriter te vinden.

More...
#1: Onthoud Dit Bij Het Zoeken Van Een Copywriter In Eindhoven
“Wat kost een copywriter?” is een veel gezochte vraag via Google.
En in tegenstelling tot wat jouw leraar je vroeger vertelde (er zijn geen foute vragen), dit is een foute vraag.
Want kijk:
Wanneer jij je focus op de kosten van een copywriter, dan focus jij je niet op wat een copywriter jou oplevert.
Ik geef je een voorbeeld:
Voorbeeld:
Stel, jij bent de gezondheidsexpert van Nederland én België. Je hebt met jouw team een nieuwe cursus ontwikkeld.
Een cursus waarin je vrouwen leert hoe ze afvallen, zonder dat ze hun levensstijl hoeven om te gooien.
Je bent zo trots als een pauw. En je kan niet wachten om deze cursus aan de man te brengen (of nou ja, aan de vrouw in dit geval;).
Om deze promotie zo succesvol mogelijk te maken besluit je op zoek te gaan naar een copywriter. Je wil dat deze woordkunstenaar een verkooptekst voor je schrijft.
Er Zijn 2 Copywriters Die Je Aandacht Trekken:
- Copywriter Harm
- En copywriter Peter.
Copywriter Harm vraagt slechts €0,03 per woord. Wanneer je de verkooppagina van 10.000 woorden door hem laat schrijven, dan is jouw investering slechts (10.000 x 0,03 =) €300.
Stel nu dat Harm geluk heeft, hij is een onervaren copywriter en toch schrijft hij een goede verkooptekst.
Zijn tekst converteert 1% van de bezoekers in klanten.
Er komen in totaal 1.000.000 bezoekers naar de pagina.
Je hebt nu dus (1.000.000 x 0,01 =) 10.000 nieuwe klanten die elk €37 betalen. En dit levert jou een omzet op van (10.000 x 37 =) €370.000. Niet slecht Harm.
Kortom:
- Opbrengsten: €370.000.
- Harm’s kosten: €300.
- Opbrengen - Harm’s kosten (370.000 - 300 =) €369.700.
Copywriter Piet vraagt €2 per woord. Wanneer je de verkooppagina van 10.000 woorden door hem laat schrijven, dan is jouw investering (10.000 x 2 =) €20.000.
Peter is een ervaren copywriter en hij produceert “killer copywriting”.
Zijn tekst converteert 5% van de bezoekers in klanten.
Er komen in totaal 1.000.000 bezoekers naar de pagina. Je hebt nu dus (1.000.000 x 0,05= ) 50.000 nieuwe klanten die elk €37 betalen. En dit levert jou een omzet op van (50.000 x 37 =) €1.850.000. Petertje, lekker bezig man!
Kortom:
- Opbrengsten: €1.850.000.
- Peter’s kosten: €20.000.
- Opbrengsten - Peter’s kosten (1.850.000 - 20.000 =) €1.830.000.
Nu. Wat wil jij liever?
A) €369.700?
OF:
B) €1.830.000?
Als jij echt in je product gelooft, dan ben je het verplicht aan jezelf om in dit geval voor optie B te kiezen. Vooral in de wereld van copywriting geldt vaak goedkoop is duurkoop.
#2: Stop Hiermee… Onmiddellijk!
Even tussen jou en mij:
Ik vind het niet leuk om bedrijven zwart te maken.
Sterker nog: Ik vind het leuk om bedrijven te laten groeien door middel van goede copywriting.
Echter, er is iets waar ik niet omheen kan:
Kijk: Veel ondernemers hebben vroeg of laat een goede copywriter nodig om hun bedrijf naar het volgende niveau te brengen. En veel van deze ondernemers komen terecht op vacaturesites.
De breinen achter dit soort sites verdienen eng veel geld, en ze ranken hoog in Google omdat ze een immens groot marketingbudget hebben.
Maar Er Is 1 Klein Probleem:
Op vacaturesites is het bijna onmogelijk om goede copywriters te vinden. Je vindt hier 9 van de 10 keer beginnende schrijvers. En daarnaast betaal je ook nog eens voor een tussenpersoon.
Stop dus met het bezoeken van vacaturesites.
Veel goede copywriters weten zichzelf te verkopen via hun eigen site.
Of er wordt over ze geroddeld in de zakelijke wandelgangen, simpelweg omdat hun teksten zichzelf verkopen.
Stop dus niet bij de eerste 5 zoekresultaten op Google, en zoek verder.
Ik zeg dit niet omdat ik wil dat jij mij als copywriter inhuurt. Ik zeg dit omdat ik om je geef, en omdat ik telkens zie dat ondernemers hier de fout ingaan (ze betalen veel te veel voor een copywriter die amateuristisch werk aflevert).
En dan nog iets:
#3: De Verborgen Leugen Binnen Copywriting Bureaus
Ik heb niks tegen copywriting bureaus.
Ik vind het zelfs geweldig om te zien hoe een gedreven team consistent “killer copywriting” produceert. Want geloof mij, dit is lastig om goed van de grond te krijgen.
Er is alleen een werkwijze van copywriting bureaus die mij niet aanstaat.
Bij sommige copywriting bureaus staat er een bekend copywriter aan de voorkant. En wanneer je een opdracht plaatst, dan wordt de indruk gewekt dat hij deze uitvoert.
De waarheid is dat hij een team van copywriters heeft. Dit zodat hij met meerdere cliënten tegelijkertijd kan werken, en meer omzet draait.
Het punt is:
In dit geval betaal jij dus een “premium” voor een “oké copywriter”. Natuurlijk is deze beginnende copywriter onder begeleiding van een expert. Maar alsnog is dit een onsmakelijke praktijk waar ik je voor wil waarschuwen.
Mocht je met een copywriting bureau in zee gaan, vraag dan na wie jouw opdracht uitvoert. En vraag diegene de vragen die je bij tip #5 ontdekt in dit artikel.
#4: Wees Slim Op Zijn Nederlands
Het is geen geheim:
Wij Nederlanders zijn gek op bezuinigen.
En nee, dit is geen stereotype. Tijdens mijn reizen door Europa, en na het daten van een bus vol aan geweldige vrouwen, is het praktijk bewezen dat wij krenterig zijn.
Ik heb dit enigszins uit mijn systeem gekregen, maar soms ben ik het alsnog.
En dit is niet erg. Dit is simpelweg iets wat er bij ons met de paplepel is ingegoten.
En voor de lezers die zich nu beledigd voelen, doe het niet. Ik zeg niet dat Nederlanders niets delen en dat we altijd op de hoogte blijven van de nieuwste kortingen enzovoort.
Ik zeg simpelweg dat wij Nederlanders slim zijn met geld;).
Over “Slim” Gesproken...
Er zijn tegenwoordig veel sites met copywriters in Eindhoven (of waar dan ook). Het is natuurlijk een groot risico om zomaar een copywriter aan te nemen.
Je wil namelijk eerst het vragenspel spelen (zie de volgende tip).
En daarnaast is het ook slim om een proefopdracht te plaatsen.
Dit zodat je met jouw eigen ogen ziet of hij een goede copywriter is.
Speciaal om die reden heb ik een toffe actie opgezet.
Ik geloof zo in mijn vaardigheden, dat ik bereid ben om al het risico op me te nemen. Waar ik het over heb? Ik heb het over het feit dat je nu - tijdelijk - een GRATIS proefopdracht kan plaatsen.
En wanneer je mijn geschreven tekst voor je hebt en van A-tot-Z bestudeerd, dan zie je zelf hoe goed ik ben. Zo simpel is het.
Mocht je hier interesse in hebben, klik dan simpelweg op de onderstaande blauwe knop. Ik kijk er naar uit om van je te horen.
#5: Speel Het “Vragenspel” (Hint: Deze 4 Vragen Zijn Essentieel)
De wereld van copywriting heeft 1 grote overeenkomst met het wilde westen:
Er zijn geen regels!
Iedere lamlul met 2 handen, een toetsenbord, en het geweten van een vergiet kan zichzelf profileren als een copywriter.
Wil je dus veel geld verdienen? En heb je geen geweten?
Start dan een website en een Facebook account waarop je zegt dat je een copywriter bent. Als je het helemaal slim aan wil pakken dan vraag je een bedrag van €100 per uur. Hierdoor denken veel ondernemers (onbewust) dat jij een gewilde woordkunstenaar bent.
Goed, even zonder dollen:
Het bovenstaande klinkt misschien een beetje gek. Maar het zal je verbazen hoeveel copywriters op deze manier werken.
Ze Hebben Geen Ervaring En Vragen “Premiums”
Elke keer dat ik zo’n kwakzalver tegenkom schaam ik me voor mijn beroep (maar dat is een artikel voor een andere keer).
Voor nu geef ik je een aantal vragen die je kan stellen wanneer je een copywriter inhuurt. Hierdoor vallen de bedriegers door de mand, en weet je dat jij (en je bedrijf) in goede handen zijn.
Hier zijn de vragen die je wil stellen:
- Wat zijn je ervaringen?
- Heb ik recht op revisies?
- Wat is het prijskaartje?
- Wat is de deadline?
Voel je vrij om deze lijst uit te breiden met meer vragen.
Maar hou dit als de standaard aan. En zorg ervoor dat je op zijn minst de bovenstaande 4 vragen stelt. En dan nog iets:
#6: Maak Vrienden
Oké. Dit is niet per se een tip om een copywriter in Eindhoven te vinden. Maar ik vind dat deze tip te belangrijk is om te negeren. Waar ik het over heb?
Ik ben blij dat je het vraagt;).
Stel dat jij een goede copywriter in de regio Eindhoven hebt gevonden, dan wil je ervoor zorgen dat je hem te vriend houdt.
En misschien denk je nu “ja goh, dat had ik zelf ook wel kunnen verzinnen”. Of misschien weet je al dat er bizar veel waarde in deze tip verborgen schuilt.
Want kijk:
Veel Ondernemers Denken Hier Niet Over Na
Het komt simpelweg niet in ze op om een copywriter een cadeautje te sturen wanneer hij een succesvolle campagne heeft opgezet.
Ze denken:
“Ik heb hem toch betaald, waarom zou ik dan nog meer in hem moeten investeren?”
Het antwoord gaat je verrassen. De waarheid is dat goede copywriters schaars zijn. En al helemaal als ze geen percentage van de omzet willen (dit is gebruikelijk in Amerika).
Wanneer jij dus vrienden wordt met een goede copywriter, dan heb je een...
Geheim Wapen
Stel dat jij een verkooptekst nodig hebt voor een nieuw product. Dan kan je jouw vriend benaderen. En in plaats van 3 maanden duurt het plots 2 weken.
Simpelweg omdat hij graag voor jou een plekje vrij maakt in zijn overvolle agenda.
Stel je nu eens voor dat jij dit geheime wapen hebt, en jouw concurrenten.
Zie je dan hoe veel sneller jij je bedrijf kan laten groeien? Zie je dat dit jou onverslaanbaar maakt?
Wat? Je zegt dat je het ziet?
Geweldig. Ik wist wel dat jij een slimme lezer bent;).
Nu. Ik zeg niet dat je elke copywriter vanaf nu een cadeau moet sturen (al kan dit zeker geen kwaad), maar ik zeg dat je een band met hem op moet bouwen.
Je kent waarschijnlijk het boek “How To Win Friends & Influence People” van Dale Carnegie.
- Zoja, dan weet je al hoe je een copywriter jouw beste vriend maakt.
- Zo niet, lees dit boek.
Dat Gezegd Hebbende:
Stel dat het jou niet bijzonder veel uitmaakt of een copywriter uit Eindhoven komt. En stel dat jij simpelweg een copywriter nodig hebt die winstgevende woorden op papier kan zetten.
In dit geval raad ik je aan om nu op de onderstaande blauwe link te klikken.
Dan kan je een GRATIS proefopdracht plaatsen.
En ik daag je uit om mij te vriend te houden wanneer ik een winstgevende tekst voor je schrijf.