.st0{fill:#FFFFFF;}

Bloggen Voor Bedrijven Doe Je Met Deze 3 Simpele Tips 

Door  CopyHop Team

Hoe pak je het bloggen voor bedrijven het beste aan?

Je ontdekt het in dit actie gerichte artikel.

Aan de hand van 3 simpele tips.

Laten we gelijk beginnen...

Bloggen Voor Bedrijven

More...

Tip 1: Verdiep Je In De Magische Wereld Van Bloggen

Waarom ik deze voor de hand liggende tip met je deel?

Simpel:

Gek genoeg wordt dit bijna altijd over het hoofd gezien.

Er zijn veel bedrijven die zomaar beginnen met bloggen.

En hoewel dit beter is dan niks doen...

… Dit is geen slimme blogstrategie.

Bloggen is simpelweg een medium. En wanneer je niet de basiskennis over het bloggen leert, dan schiet je jezelf vroeg of laat in je eigen voet. Doei. Doei. Grote teen.

Dit Ene Ding Is Dus Belangrijker Dan Je Denkt

Jij bent een slimme ondernemer.

En je weet dat je dit ene ding moet doen.

Dus voordat je start met het “bloggen voor bedrijven”...

Verdiep je eerst in hoe je een goede blog van de grond krijgt.

Neem een kijkje bij de grootste concurrenten binnen jouw markt.

Wat voor artikelen schrijven ze?

Wat voor tips geven ze?

Hoe spreken ze de doelgroep aan?

Hoe overtuigen ze de lezer om hun e-mailadres af te staan?En zo kan ik nog wel even doorgaan…

Je wilt simpelweg ontdekken wat werkt binnen jouw niche.

En vervolgens wil je je ook verdiepen in zoekmachine optimalisatie. En blog marketing.

Heb je dit gedaan? Dan is tijd voor de volgende stap:

Tip 2: Maak Een Contentplanning

Cliché of niet: Een goed begin is het halve werk.

In de wereld van bloggen betekent dit dat je contentplanning maakt.

Je wilt exact weten wat je de komende maanden… of zelfs jaren… van plan bent om te publiceren. Hiermee voorkom je een aantal van de meest gemaakte blogfouten:

Je voorkomt dat je inconsistentie.

Je voorkomt dat je vroegtijdig opgeeft.

Je voorkomt dat je “niet weet waar je over moet schrijven”.

Optioneel: Je voorkomt dat je team - tijdelijk - niet verder kan met bloggen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Oftewel:

Reden genoeg om een contentplanning te maken.

Wil je weten hoe je een contentplanning maakt? Bekijk dan het onderstaande artikel:

3 Verrassende Vragen Over Blog Planners Beantwoord

Tip 3: Laat Het Bloggen Uitbesteden

Ja, het is geweldig als jij zo kan schrijven als Mark Manson… genoeg tijd hebt om wekelijks een blogartikel te schrijven… en je exact weet wie je doelgroep is…

… Maar de realiteit van jou ziet er waarschijnlijk iets minder rooskleurig uit...

Je bent een ondernemer. Waar haal je tijd vandaag om te bloggen?

En al heb je de tijd:

Heb je ook genoeg tijd (en zin) om te leren bloggen?

En weet je daarnaast exact wie je doelgroep is?

Dit zijn de grootste redenen waarom ondernemers vroegtijdig stoppen met bloggen. Of er zelfs helemaal niet aan beginnen. Maar dit hoeft niet zo te zijn.

Er Is Een Elite Groep Ondernemers Die Het Bloggen Voor Bedrijven Op De Slimme Manier Aanpakt

Wist je bijvoorbeeld dat je niet per se jouw eigen artikelen hoeft te schrijven?

Je kan jouw blogartikelen simpelweg uitbesteden. Tim Ferris stijl.

En het beste van alles?

Dit kan je doen op meerdere manieren:

Je kan tekstschrijvers inschakelen. Deze schrijven teksten die jij op jouw blog mag plaatsten.

Je kan ghostbloggers inschakelen. Deze schrijven teksten die jij op jouw blog mag plaatsten, onder jouw eigen naam (bij veel tekstschrijvers is ook het geval, wel even navragen).

Je kan een blogcoach inschakelen die jouw werknemers leert hoe ze blogartikelen schrijven.

Zoals je ziet:

Er zijn genoeg manieren om het bloggen uit te besteden (en jouw leven makkelijker te maken).

CopyHop Team

Wij ondersteunen ondernemingen door toegang te geven tot de markt, communities en content marketing expertise. Missie: Samen bouwen we een gezonde, veilige en toekomstbestendige samenleving. Doe je mee? Neem contact op of bekijk de vacatures.


Mogelijk ook interessant:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>