.st0{fill:#FFFFFF;}

Bloggen Uitbesteden? 3 Verrassende Dingen Die Je MOET Weten 

Door  CopyHop Team

Het is een lastige vraag:

Moet je het bloggen wel of niet uitbesteden?

De waarheid is:

Bij veel ondernemers die het bloggen uitbesteden gaat het mis.

Om te voorkomen dat jij een fout maakt, deel ik hier 3 inzichten.

Ik stel voor dat we gelijk beginnen...

Bloggen Uitbesteden

More...

#1: Waarom Veel Ondernemers Het Bloggen Uitbesteden

Misschien wist je het nog niet, maar veel artikelen worden door ghostbloggers geschreven.

En dit beantwoord gelijk de prangende vraag:

“Is bloggen uitbesteden normaal?”

Ja, het is normaal.

En - in tegenstelling tot wat veel mensen denken - het komt steeds vaker voor.

En geen paniek: 

Bloggen Uitbesteden

"Ik Begrijp Het Als Je Twijfelt... En Niet Zeker Weet Of Het Slim Is Om Het Bloggen Uit Te Besteden..."

Wellicht zit het je niet helemaal lekker. Of je maakt je zorgen over de kwaliteit.

Voor nu is het belangrijk om het volgende te weten:

  • Het is tegenwoordig de normaalste zaak van de wereld om het bloggen uit te besteden. Het is niets om je voor te schamen (zolang je natuurlijk niet liegt over van alles en nog wat).

En wat betreft de kwaliteit? Ook hier hoef jij je geen zorgen over te maken.

Tenminste, niet als je dit blogartikel van begin tot einde leest.

Ik stel voor dat we gelijk verder gaan met:

#2: Bloggen Uitbesteden: De Voor- En Nadelen

Ik weet het. Er zijn ontzettend veel websites die het uitbesteden van bloggen de hemel in prijzen. En vervolgens verwijzen ze je door naar hun eigen diensten/abonnementen.

Allemaal heel leuk en aardig, maar niet reëel.

Ook ik promoot mijn diensten/abonnementen via deze website.

Maar in mijn ogen zijn lange termijn relaties (gebaseerd op eerlijkheid) beter dan korte termijn relaties.

Bloggen Uitbesteden

En dit is waarom ik je in de artikel vertel wie het bloggen beter niet kan uitbesteden.

Er zijn namelijk een aantal verborgen nadelen:

  • Tijd (en geld) verlies.
    Ja, je leest het goed. Het feit dat je een tekst kan laten schrijven voor €0,02 per woord, betekend niet dat jij krijgt wat je wilt (bijvoorbeeld: de #1 positie in Google). En daarnaast moet je veel tijd investeren wanneer je het bloggen wil laten uitbesteden. Zeker in het begin. Je moet weten wat een goed blogartikel is. En je moet een tekstschrijver exact kunnen vertellen wat je wel en niet wil. Veel ondernemers onderschatten hoeveel moeite (en tijd/geld) het kost om dit proces op gang te krijgen.
  • Eventuele teleurstelling onder jouw lezers.
    Stel, jij bent het gezicht van jouw onderneming. En je hebt jarenlang geblogd met veel plezier en succes. Maar nu jouw onderneming groeit, blijft er weinig tijd over om te bloggen. Jouw persoonlijke blogartikelen doen het erg goed onder de lezer, maar aangezien je te weinig tijd hebt moet je het bloggen uitbesteden. Aangezien je jouw doelgroep door en door kent, en op een bepaalde manier communiceert, kan het zijn dat jouw lezers teleurgesteld zijn wanneer jij je blogartikelen door een tekstschrijver laat schrijven.
  • En zo kan ik nog wel even doorgaan...

Betekend Dit Dat Het NIET Slim Is Om Het Bloggen Uit Te Besteden?

Nee. Dit zijn enkel dingen om rekening mee te houden.

Er zijn ook veel voordelen te bedenken.

Voordelen zoals:

  • Je bespaard geld en tijd.
    Ik weet het. Bij het nadeel zei ik exact het tegenovergestelde. Maar wanneer je het slim aanpakt, dan bespaar je veel geld en tijd.
  • Jouw website groeit sneller.
    Wanneer je consistent kwalitatieve blogartikelen publiceert, die de lezer zo goed mogelijk helpen, dan is het onvermijdelijk dat jouw website sneller groet. En wanneer je een funnel hebt dan tover je deze bezoekers om in nieuwe klanten/cliënten.
  • Enzovoort, enzovoort, etc.

De lijst met voordelen is oneindig. Maar aangezien jouw tijd waardevol is, en omdat ik vandaag nog naar de bioscoop wil met mijn vriendin, is het voor nu goed genoeg. Tijd voor:

#3: De Waarheid Over Hangmatten En Mierzoete Cocktails

Mocht je het nog niet weten:

Ik ben gek op marketing.

In het specifiek:

Copywriting.

Het is fantastisch om te zien hoe woorden een idee tot leven brengen.

Precies dit gebeurde toen Tim Ferris zijn boek “The 4-Hour Workweek” publiceerde. Hij verpakte een oud idee (uitbesteden) in een “sexy jasje” (een werkweek van 4 uur).

En hoewel dit boek razend populair is, er is alleen 1 klein probleem:

Dit boek bracht de volgende mythe tot stand:

Uitbesteden = Niks Doen

Dit zijn niet Tim zijn woorden, maar dit is hoe zijn boodschap wordt geïnterpreteerd.

En deze gedachtegang is allesbehalve waar.

In tegenstelling tot wat veel ondernemers denken, het kost veel tijd en energie om het bloggen uit te besteden. Verwacht dus niet dat je fulltime kan genieten van mierzoete cocktails, terwijl je in een hangmat vertoefd aan de Thaise kust.

De waarheid is:

Er zijn veel dingen waar je rekening mee moet houden:

  • Je moet een goede tekstschrijver vinden.
    99 van de 100 keer is een Sitedeals-tekstschrijver niet goed genoeg. Je hebt iemand nodig die in jouw tone-of-voice schrijft. En je hebt natuurlijk ook iemand nodig die consistent werkt, en jouw onderneming serieus neemt.
  • Je moet controleren of de kwaliteit goed is (en goed blijft).
    In andere woorden: Je moet weten wat een kwalitatief artikel is, anders is het onmogelijk om de kwaliteit te controleren. En je moet continu de tekst nakijken om te zien of de kwaliteit naar wens is.
  • Enzovoort, enzovoort…

Er komt dus meer bij kijken dan je denkt.

Wil Je Het Uitbesteden Zo Slim Mogelijk Aanpakken?

Zo. Je hebt nu een realistisch(er) beeld. Je weet dat er veel bedrijven zijn die het bloggen laten uitbesteden. En je weet ook dat het minder makkelijk is dan het in eerste instantie lijkt.

Dat gezegd hebbende:

Wanneer je interesse hebt om het bloggen uit te besteden, en je wilt dit op de best denkbare manier aanpakken, dan heb ik nog een leuk cadeautje voor je...

Via deze website kan je een GRATIS proefopdracht plaatsen. En wanneer je tevreden bent over het aangeleverde werk, dan kan je ervoor kiezen om het bloggen aan mijn uit te besteden. 

Interesse? Klik simpelweg op de onderstaande blauwe link...

CopyHop Team

Wij ondersteunen ondernemingen door toegang te geven tot de markt, communities en content marketing expertise. Missie: Samen bouwen we een gezonde, veilige en toekomstbestendige samenleving. Doe je mee? Neem contact op of bekijk de vacatures.


Mogelijk ook interessant:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>