.st0{fill:#FFFFFF;}

5 Simpele Tips Om Te Bloggen Op LinkedIn (Met Succes) 

Door  CopyHop Team

Bloggen op LinkedIn, wel of niet doen?

Hier ontdek je of het voor jou een slim idee is om artikelen te publiceren op LinkedIn.

En dat niet alleen:

Je ontdekt hier ook 5 verrassend simpele tips om met succes te bloggen op LinkedIn.

Laten we gelijk beginnen:

Bloggen Op Linkedin

More...

#1: Bestudeer Jouw Doelgroep

Je zweet. Je bloed. Je huilt.

Met pijn en moeite stamp je jouw beste artikel uit jouw toetsenbord.

Je bent trots. Je wilt jouw artikel zo snel mogelijk publiceren.

Van een vriend hoorde je over bloggen op LinkedIn.

Dit is jouw kans, althans, dat denk je.

Je publiceert jouw artikel op LinkedIn.

En je verwacht dat dit artikel viral gaat.

Het moet wel. Dit artikel is een meesterwerk.

Je pakt een glas rodewijn, en in gedachten zie je het voor je:

De roem. De shares. De likes. De reacties. De nieuwe contacten.

Met deze aantrekkelijke gedachten val je inslaap.

De volgende dag kijk je vol hoop naar je beeldscherm.

Dit moet een vergissing zijn. Dit kan toch niet?

*Krekelgeluid*

Geen roem. Geen shares. Geen likes. Geen reacties. En geen nieuwe contacten.

Jouw droom breekt als glas in duizend stukjes.

Hoe dan? Waarom krijgt jouw artikel niet de aandacht die het verdient?

Het is jouw doelgroep.

Jouw doelgroep zit niet op LinkedIn.

Het is nu dus net alsof je een groene shake adverteert op de site van Mac Donalds, niemand zit hier op te wachten.

En misschien denk je nu zo’n stomme fout maak ik niet, maar vergis je niet:

Er zijn veel slimme ondernemers die exact deze fout maken. Ze hebben een goed blogartikel, maar ze plaatsen het op een platform waar hun doelgroep niet rondhangt.

Voorkom dat jij deze fout maakt.

Onderzoek of jouw doelgroep op LinkedIn zit.

En pas als je weet dat dit het geval is, dan is het tijd om verder te gaan met:

#2: Creƫer Een Pakkende Blogtitel

Blog je op LinkedIn? Dan moet je de aandacht van de lezer grijpen.

En de simpelste manier om dit doen is door een pakkende titel.

De titel zorgt er namelijk voor dat je artikel gelezen wordt.

Maar wat is een pakkende titel op LinkedIn?

Er zijn meerdere mogelijkheden.

Bijvoorbeeld:

Een titel met een nummer, denk hierbij aan:
- 7 Redenen Om Juist Nu Een Blog Te Beginnen
- 19 Manieren Om Snel Kwalitatieve Backlinks Te Krijgen

Een titel met hoe en je, denk hierbij aan:
- Hoe Je Vandaag Een Blog Begint Zonder Technische Kennis
- Hoe Je Snel Meer Bezoekers Krijgt Door Kwalitatieve Backlinks

Je kan deze titels natuurlijk aanpassen naar jouw niche.

Ben je bijvoorbeeld een Facebook expert? Dan wordt 7 Redenen Om Juist Nu Een Blog Te Beginnen… 7 Redenen Om Juist Nu Met Facebook Advertenties Te Beginnen. Enzovoort. Enzovoort.

#3: Schrijf Een Lijstjes Blogartikel

Bij de vorige tip zei ik dat titels met nummers goed werken.

Wil je weten wat de reden hiervan is?

Natuurlijk wil je dit.

De reden is dat lijstjes gewild zijn.

Lezers zijn gek op lijstjes, de voordelen zijn eindeloos:

Leestip: 7 Verrassende Redenen Om Lijstjes Te Schrijven Voor Jouw Blog

Je doet er dus goed aan om een lijstje te maken. Geef bijvoorbeeld 7 tips over het onderwerp waar jij verstand van hebt. Of vertel de lezer welke 13 valkuilen hij moet vermijden om succes te krijgen. Enzovoort.

#4: Gebruik Afbeeldingen

Met de attentiespanne van een goudvis is het lastig om de aandacht te krijgen, en al helemaal om de aandacht te behouden.

Gelukkig is er een simpele manier om exact dit te doen.

Je raadt het al, ik heb het over afbeeldingen.

Afbeeldingen zijn tekstonderbrekers, en daarnaast is dit perfect voor de visuele lezers.

Maar wat je geen flauw idee hebt hoe je goede blogafbeeldingen maakt?

Geen paniek:

Ik heb je rug:

Er is een simpele tool waarmee iedereen afbeeldingen kan maken.

Ik vertel je meer over deze geweldige tool in het onderstaande artikel:

De #1 Gratis Tool Om Snel Blog Afbeeldingen Te Creƫren

#5: Vergeet De SEO Mythe Rondom LinkedIn

Er gaat een mythe in de rondte dat je geen artikelen op LinkedIn en op jouw eigen website kan plaatsen. Maar dit is nonsens.

De beweringen over duplicate content zijn hilarisch.

Begrijp me niet verkeer:

Ik begrijp dat er mensen zijn die dit denken.

Maar het tegendeel is waar, je kan gerust artikelen van jouw eigen website op LinkedIn plaatsen.

Er is alleen 1 simpele regel voor nieuwe artikelen…

Je wilt nieuwe artikelen eerst laten indexeren via Google op jouw blog (wacht voor de zekerheid 2 weken), en vervolgens kan je hetzelfde artikel op LinkedIn plaatsen.

CopyHop Team

Wij ondersteunen ondernemingen door toegang te geven tot de markt, communities en content marketing expertise. Missie: Samen bouwen we een gezonde, veilige en toekomstbestendige samenleving. Doe je mee? Neem contact op of bekijk de vacatures.


Mogelijk ook interessant:

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>