Wil je weten wat een blog planner is? Waarom het belangrijk is? En hoe je er één maakt?
Goed nieuws:
In dit artikel krijg je het antwoord op deze prangende vragen.
Laten we gelijk beginnen...

More...
#1: Wat Is Een Blog Planner?
De naam verklapt het al een klein beetje:
Een blog planner is een planning voor jouw toekomstige artikelen.
Deze planning kan je maken in een agenda, trello, Google docs bestandje, of noem het maar op. In principe maakt het niet uit waar je deze planning maakt.
#2: Waarom Is Een Blog Planner Handig?
Er zijn verschillende situaties waarin een planner handig is:
Werk je een Team?
Dan kan een blog planner ervoor zorgen dat jullie als een geoliede machine samenwerken. Je wilt natuurlijk niet door elkaar heenwerken. En ontdekken dat jouw buurman hetzelfde artikel heeft geschreven. Oeps.
Werk je op jezelf?
In dit geval kan een blog planner voor helderheid zorgen. Wanneer je tijd hebt om te schrijven dan wil je niet denken "wat moet ik vandaag schrijven?", Chaos is immers een goed excuus om uit te stellen.
Daarnaast kan een blog planner ook handig zijn wanneer je SEO-artikelen schrijft. Dit zijn artikelen die geoptimaliseerd zijn voor Google en andere zoekmachines (deze artikelen helpen je lezer, en zitten SEO-technisch goed in elkaar).
#3: Hoe Maak Je Een Blog Planner?
Hier is geen vaste regel voor, zoals ik hierboven al zei:
Je kan Trello gebruiken, maar een Google docs bestandje is ook prima.
En daarnaast hang het geheel van jou (en je blog) af hoever je vooruit moet plannen.
Heb je een nieuwsblog? Dan is het niet slim om maanden vooruit te plannen.
Deel je tips voor meer zelfvertrouwen op je blog? Dan kan je gerust maanden vooruit plannen.